Cosa succede in Corsica nella lotta per il diritto all’autodeterminazione?

Nelle ultime settimane in Corsica ci sono state numerose proteste e manifestazioni in diverse città.

La causa delle manifestazioni è stata lʼaggressione all’indipendentista Yvan Colonna, in carcere in Francia, da parte di altro detenuto. Seppur in “regime di sorveglianza speciale”, Colonna ha subito violenze per oltre 8 minuti, nellʼindifferenza degli agenti penitenziari dello Stato francese, tali da mandarlo in coma e dopo 20 giorni causargli la morte. Colonna si trovava in carcere dal 2003 in quanto condannato per lʼomicidio del prefetto francese Èrignac avvenuto 5 anni prima: un assassinio mai chiarito totalmente seguito da un processo giudiziario anomalo.

Colonna si professò sempre innocente e per anni lottò in ogni grado, anche appellandosi nei Tribunali internazionali, denunciando irregolarità e incongruenze della giustizia francese, sin dal giorno dellʼarresto, quando venne de facto dichiarato colpevole dallʼallora Presidente Sarkozy, violando la presunzione di innocenza. Per questo per una parte del popolo corso era una vittima dello Stato Centrale e un prigioniero politico. Le dinamiche della sua morte hanno risvegliato il popolo corso, che è sceso in piazza, sia per chiedere giustizia, sia per manifestare il proprio diritto allʼautodeterminazione.

La Corsica infatti, seppur “Collettività Territoriale”, unica regione dello Stato con tale denominazione, tuttora non ha una particolare autonomia rispetto a Parigi (la stessa unificazione amministrativa tra nord e sud in un unico territorio è avvenuta solo nel 2018) e il centralismo francese non si è attenuato neanche dopo la deposizione delle armi del gruppo FLNC avvenuto nel 2014. Da decenni pertanto i cittadini chiedono maggiore autonomia legislativa, finanziaria e amministrativa, nonché la tutela della lingua corsa, la regolamentazione del turismo esogeno e la salvaguardia del patrimonio ambientale e costiero contro lo sfruttamento edilizio e abitativo, tutti aspetti molto affini a noi e dipendenti da dinamiche molto simili a quelle che avvengono in Sardegna, fino al riconoscimento dello status di prigioniero politico per gli esponenti del movimento nazionalista attualmente in carcere nel continente.

La morte di Yvan Colonna è quindi un punto di non ritorno e le incredibili e partecipate manifestazioni popolari, portate avanti principalmente dai giovani, hanno avuto il merito di rimettere la Vertenza Corsica al centro della politica della Francia. Per la prima volta nella storia lo Stato Francese, nella persona del Primo Ministro Jean Castex, ha dichiarato ufficialmente di essere aperti a un dialogo per la concessione di una vera Autonomia. Il presidente della Corsica Gilles Simeoni ha dichiarato che è il momento che Parigi intraprenda un’azione politica forte, riconosca la dimensione storica e politica della questione corsa e apra un vero dialogo con la Corsica.

Assemblea Natzionale Sarda è vicina ai corsi e segue con attenzione le mobilitazioni nelle città e nei paesi della Corsica che in queste settimane stanno chiedendo giustizia e che venga rispettato il diritto di autodeterminazione.


In is ùrtimas chidas in Còrsica b’at àpidu protestas e manifestatziones in diversas tzitades de s’ìsula “sorre nostra”.

Sa càusa de is manifestatziones est istada s’agressione de s’indipendentista Yvan Colonna, pro parte de un’àteru presoneri in càrtzere in Frantza. Peri si fiat in “regìmene de bardiamentu ispetziale”, Colonna at sufertu violèntzias pro prus de 8 minutos, in s’indiferèntzia de is agentes penitentziàrios de s’Istadu frantzesu. Is imbestidas dd’ant  mandadu in coma e a pustis de 20 dies dd’ant causadu sa morte.

Colonna s’agataiat in càrtzere dae su 2003, cundennadu pro s’ochisura de su prefetu frantzesu Èrignac, acontèssidu 5 annos in antis: una bochidura mai crarida de su totu; sighida dae unu protzessu giuditziàriu anòmalu. Colonna si fiat decraradu semper innotzente e in is annos aiat lutadu in cada gradu, fintzas apellende·si in is Tribunales internatzionales, denuntziende irregularidades e incongruèntzias de sa giustìtzia frantzesa. Colonna aiat lutadu dae sa die de s’arrestu, cando fiat istadu de facto decraradu culpàbile dae su chi a su tempus fiat Presidente, Sarkozy, violende sa presuntzione de innotzèntzia. Pro custu, pro una banda de su pòpulu corsicanu, fiat una vìtima de s’Istadu Tzentrale e unu presoneri polìticu. Is dinàmicas de sa morte sua ant ischidadu su pòpulu corsicanu, chi est faladu a pratza, siat pro pedire giustìtzia, siat pro manifestare su deretu a s’autodeterminatzione.

Sa Còrsica difatis, peri si est “Colletividade Territoriale” e s’ùnica regione de s’Istadu cun custa denominatzione, galu oe non tenet una autonomia particulare respetu a Parigi (sa matessi unificatzione amministrativa intre nord e sud in un’ùnicu territòriu est acontèssida petzi in su 2018) e su tzentralismu frantzesu no at minimadu mancu a pustis de sa depositzione de is armas de su grupu FLNC, in su 2014. Dae deghènnios duncas is tzitadinos pedint autonomia legislativa, finantziària e amministrativa majore, s’amparu de sa limba corsicana, sa regulamentatzione de su turismu istràngiu e s’amparu de su patrimòniu ambientale e costeri contra a s’isfrutamentu edilìtziu e abitativu. Totus aspetos meda simigiantes a is nostros e dipendentes dae dinàmicas sìmiles a cussas sardas, finas a su reconnoschimentu de su status de presoneri polìticu pro is esponentes de su movimentu natzionalista in càrtzere in continente.

Sa morte de Yvan Colonna est duncas unu puntu de truncamentu e is manifestatziones populares, ispantosas e partetzipadas meda, sunt animadas mescamente dae is giòvanos, chi ant tentu su mèritu de àere torradu a pònnere su Pretu Còrsica a su tzentru de sa polìtica frantzesa. Pro sa prima borta in s’istòria s’Istadu Frantzesu, in sa persone de su Primu Ministru Jean Castex, at decraradu ufitzialmente de èssere abertu a unu chistionu pro sa cuntzessione de una Autonomia bera. Su presidente de sa Còrsica Gilles Simeoni at annuntziadu chi est su momentu chi Parigi cumintzet un’atzione polìtica forte, reconnoscat sa dimensione istòrica e polìtica de sa chistione corsicana e abèrgiat unu diàlogu beru cun sa Còrsica.

S’Assemblea Natzionale Sarda est a curtzu a is corsicanos e sighit cun atentzione is mobilitatziones in is tzitades e in is biddas de Còrsica, chi in custas chidas sunt pedinde giustìtzia e respetu de su deretu a s’autodeterminatzione.

Condividi / Cumpartzi